Do registrirane blagovne znamke z ali brez zastopnika?

Registracija blagovne znamke postaja v Sloveniji čedalje bolj popularna, sploh zaradi vse večjega zavedanja o pomenu zaščite intelektualne lastnine med podjetniki, da blagovna znamka za podjetje pomeni in predstavlja največjo vrednost podjetja. Ne moremo tudi mimo splošno znanega dejstva, da logotip oz. znamka podjetja predstavlja prvi stik s potencialnim kupcem naših izdelkov/storitev. Hkrati je nedavna študija Evropskega Urada za intelektualno lastnino pokazala, da imajo podjetja, ki uporabljajo intelektualno lastnino za 29% višje prihodke na zaposlenega, približno šestkrat več zaposlenih in do 20% višje plače kot v podjetjih brez registrirane intelektualne lastnine.

Zato (med drugim) ni odveč tudi vprašanje: Ali naj se lotimo registracije znamke sami ali naj poiščemo za to opravilo pomoč pri strokovnjaku?

V dobi interneta lahko najdete različne članke in izjave o tem, kako je postopek zahteven ter da so lahko posledice katastrofalne. Spet drugi govorijo o enostavnosti, preglednosti in transparentosti postopka. V nadaljevanju si poglejmo nekaj dejavnikov, ki običajno vplivajo na izbiro zastopnika.

 ČAS = DENAR

Zagotovo največkrat uporabljen in izpostavljen argument, ki ga ima na zalogi vsak zastopnik. Mogoče boste nekateri tudi zmigovali z glavo ter rekli: "Kakšna obrabljena fraza!" Vendar je dejstvo (sploh med podjetniki), da je ravno čas tisti, ki ga imamo najmanj od vsega in običajno prav to glavni razlog za našo končno odločitev. Dober zastopnik vam lahko na dolgi rok prihrani kar nekaj neprespanih noči in denarja, seveda pa njegov čas nekaj stane.

RAZUMEVANJE POTREB PODJETJA - ALI ZASTOPNIKA ZANIMA NAŠ POSLOVNI MODEL?

Sliši se banalno, vendar bi bili presenečeni, koliko izmed zastopnikov v fazi ponudbe oz. dogovarjanja sploh ne postavi vprašanja v smislu: "Zakaj pa sploh želite registrirati znamko?" S takim vprašanjem oz. odgovorom nanj, bo dober zastopnik v trenutku vedel, kakšna je vizija podjetja oz. kje se podjetje vidi čez npr. pet let. Registrirana blagovna znamka je namreč zgolj prvi korak v procesu upravljanja z vašo intelektualno lastnino, ki MORA biti del celovite strategije podjetja.

TEŽAVE V POSTOPKU REGISTRACIJE ZNAMKE

Vse prijave, ki se obravnavajo na Slovenskem ali kateremkoli drugem tujem Uradu, gredo (v grobem) skozi pregled t.i. absolutnih in relativnih pogojev. To so pogoji in kriteriji, ki jih oblikujejo nacionalne zakonodaje in pravilniki. V kolikor prijave ne ustrezajo absolutnim pogojem so lahko prijave zavrnjene, v kolikor pa ne ustrezajo relativnim pogojem, pa so lahko predmet ugovora(ov) in spet zavrnjene. V tej točki se prijavitelji pogosto obrnejo na zastopnike, ki vstopajo v celotno zgodbo na sredini postopka, zaradi česar so tudi cene zastopanja bistveno višje, kot bi bile, če bi zastopnika vključili takoj na začetku ob prijavi. Zato je smiselno od zastopnika v fazi pridobivanja ponudb vnaprej povprašati, če ponujena cena vključuje tudi te stroške.

KAJ PA CENA?

Kot za vse ostale storitve, je tudi v Sloveniji dovolj velika možnost izbire glede zastopnikov. Vsekakor priporočamo, da si, preden se odločite za kateregakoli, prepričate, kakšna je cena naših storitev, brez vključenih pristojbin oz. od njih zahtevate razčlenjeno ponudbo, v kateri bodo prikazane ločene postavke za pristojbine, njihovo delo in informacijo, če ponudbe vključujejo DDV.

IMAM KOLEGA PRAVNIKA/ODVETNIKA...

Ni nas veliko in velika verjetnost je, da imate vsaj v tretjem - četrtem sorodstvenem kolenu sorodnika(co), ki je diplomiral(a) iz prava na eni izmed pravnih fakultet v Sloveniji. Najbrž ste se tudi že znašli v situaciji, ko so se na vas obrnili s podobno prošnjo in ste z veseljem posredovali tako referenco. Mogoče celo dela pri vas. Vse lepo in prav.. Vendar glede na to, da govorimo o ključnemu delu vašega podjetja - blagovni znamki - Ste prepričani, da boste zaščito za vaš ključen del podjetja prepustili nekomu, ki se s tem (specifičnim) področjem ukvarja vsakih nekaj let (JA, prav ste prebrali, vsakih nekaj let)?Ali pa, če vas vprašamo drugače: Ko vas boli zob, greste h zdravniku, ali obiščete zobozdravnika?

Kontakt Za več informacij nam pišite spodaj


Your message has been sent. Thank you!

Kje želite zaščititi vašo znamko/model?

Slovenija

EU

Druge države

S klikom na "Pošljite mi ponudbo" se strinjam, da IPRC lahko): »namen nadaljnje komunikacije z mano«

Osebne podatke hranimo in obdelujemo za namene ohranjevanja stika s strankami, informacijsko-tržnega obveščanja in pospeševanja prodaje.
Več o politiki varstva osebnih podatkov.