4 RAZLOGI ZA MONITORING ZNAMKE

Uspešno ste registrirali vašo znamko!! Čestitam!! Kaj pa zdaj? Verjetno si mislite, da lahko dam to na stran do naslednjega plačila ob obnovi znamke (vsakih 10 let), kajne? NAPAČNO!!
 
V bistvu se dejansko delo z registracijo šele resnično prične. Zakaj, boste vprašali? Ko imamo enkrat znamko zaščiteno, jo moramo namreč uporabljati kajne? Naj vam torej postavim še dve vprašanji: 
 

Kaj se vam zdi, da se bo zgodilo, če vašo znamko uporablja še nekdo drug? In kaj se zgodi, če bo identično znamko prijavil še nekdo drug?

 
Pred nekaj časa sem se pogovarjal z direktorjem majhnega podjetja, ki deluje v relativno majhni panogi, a izjemno konkurenčni (recimo mu Rok). Roku se je zdelo, da ga bo Urad, kjer sva zaščitila znamko avtomatsko obvestil o podobnih prijavah (ko bodo-le-te vložene). Na kratko sem mu razložil, da se to dogaja le za specifične regije (na primer EU) in še to le za znamke, vložene na EU nivoju. Nikakor pa ne na ravni posamezne države članice na primer. Nadalje, to tudi ne zajema uporabe podobnih/identičnih znamk na socialnih omrežjih, platformah in internetu (več o tem si lahko preberete v članku Uporaba znamke na socialnih omrežjih). Zato me je Rok vprašal:
 

»Kako naj torej izvem ali moj konkurent uporablja (prijavljeno ali neprijavljeno) znamko?«

 
V tem članku opišem 4 ključne razloge zakaj je smiselno za registrirano znamko imeti nekakšno obliko monitoringa v vsakem podjetju, ki ima v lasti vsaj 1 lastno znamko. 
 

1. Nadzor (glede uporabe moje registrirane znamke)

 
Če je vaš izdelek/storitev za vaše kupce zanimiv/a in ga/jo potrebujejo, je verjetnost, da se bo pojavila tudi konkurenca, sama po sebi precej visoka. Težava nastane, ko ta ista konkurenca za prodajo podobnih izdelkov/storitve uporabi tudi podobno/identično znamko vaši. Dokler seveda to pomeni minimalne količine na trgu kjer nastopate, zanj/zanjo niti ne veste (ali pa se s tem mogoče niti ne ukvarjate). Z ustreznim monitoringom vaše znamke imate lahko na ta način vsaj neko obliko nadzora uporabe vaše znamke.   
 

2. Pravočasno (namesto prepozno) ukrepanje 

 
V idealnem scenariju, lahko monitoring znamke zazna potencialno škodljivo znamko še preden se le-ta vzpostavi na trgu. V grobem rečeno je kar v 60 % možno ustaviti na prvi pogled podobne znamke z enostavnim opozorilom (domnevnega) kršitelja. Tak način ukrepanja je hkrati tudi na dolgi rok bistveno bolj (stroškovno) učinkovit način reševanja morebitnih sporov, kot pa dolgotrajni in dragi postopki pred sodišči, katerih odločitve so (obenem) tudi redko vnaprej znane, kajne? 
 

3. Manj dela za vaš marketing/pravniški oddelek

 
Če ste zaposleni kot vodja marketinga/pravnega oddelka v srednje velikem podjetju, ste najbrž seznanjeni s količino dnevnih aktivnosti, s katerimi se soočate, obenem pa odgovorni za to, da poteka vse v skladu z pričakovanji vodstva in lastnikov. Vsekakor obstajajo tudi pomembnejše aktivnosti kot je spremljanje interneta in prebiranje ogromne količine raznoraznih objav z namenom iskanja potencialno podobnih/identičnih uporab vaše blagovne znamke. Dandanes obstajajo storitve monitoringa znamk ravno z namenom razbremenitve vaših zaposlenih, ki si na tak način lahko sprostijo urnik za kako drugo (pomembnejšo) nalogo. 
 

4. Stroškovno učinkovita rešitev za VELIKO težavo

 
Ne glede na to ali ste samostojni podjetnik, lastnik manjšega podjetja ali vodja pravne pisarne v večjem podjetju, ste najbrž šli v zaščito vaše blagovne znamke zaradi istega razloga: Da preprečite drugim (nepooblaščeno) uporabo vaše blagovne znamke! Najbrž se najde kdo, ki si misli, da je stvar (pre)draga. Resnica je, da zna biti, zlasti, če ima podjetje v lasti več registriranih znamk. Vendar pa naj vas na tem mestu povabim, da si zamislite naslednji (večkrat viden) scenarij: Potrebno bo najeti odvetnika, da spiše in vloži tožbo, plačati stroške postopka in (morebitnega) izvedenca, … Vse to zato, ker nismo pravočasno ugovarjali zoper podobno znamko (ko bi lahko). Če ste šele na začetku z vašo novo (registrirano) blagovno znamko naj povem, da se trenutne cene za monitoring nacionalnih znamk gibljejo med 100 – 400 € na znamko na leto.  
 

 

Kontakt Za več informacij nam pišite spodaj


Your message has been sent. Thank you!

Kje želite zaščititi vašo znamko/model?

Slovenija

EU

Druge države

S klikom na "Pošljite mi ponudbo" se strinjam, da IPRC lahko): »namen nadaljnje komunikacije z mano«

Osebne podatke hranimo in obdelujemo za namene ohranjevanja stika s strankami, informacijsko-tržnega obveščanja in pospeševanja prodaje.
Več o politiki varstva osebnih podatkov.