UNITARNI PATENT - VESTE KAJ VAS ČAKA?

 

Prejšnji teden se je na Gospodarski zbornici Slovenije odvijala že tretja konferenca, ki naj bi odkrila še zadnje detajle, kako naj bi celotna zadeva izgledala tistim, ki naj bi to opcijo uporabljali - mala podjetja, posamezniki, univerze itd.. Dogodek je bil namenjen (vsaj tako so napisali na vabilu) širši javnosti oz. tistim, ki jih tematika zanima.

Sam sem se dogodka udeležil - pa ne toliko zaradi vsebine - kot iz radovednosti; želel sem namreč oceniti kakšen je dejanski interes naših (res) inovativnih podjetij za uvedbo tega instrumenta pri nas oz. ugotoviti, ali bo ta korenita sprememba sploh kaj vplivala na odnos podjetij do vprašanja:

 

Bomo zaradi uvedbe UP (Unitary Patent) in UPC (Unitary Patent Court) na bojšem/slabšem?

Najprej naj povem, da s(m)o se dogodka udeležili v večini zastopniki,nekaj malega je bilo predstavnikov ministrstev in javnih institucij, nekaj sodnikov in zelo malo (ampak res malo:) podjetij. Vprašanje je zakaj? Ali nismo vendar zelo inovativen narod, dosegamo visok delež izvoza ipd.? 


Spreminjanje pravil igre po podelitvi patenta

Predvsem je potrebno razumeti, da se uvedba Unitarnega patenta z enotnim evropskim učinkom, ki bo v začetku veljal v 24 državah članicah (ja prav ste prebrali 24, ne 27 - iz zaščite so izvzete Hrvaška, Poljska in Španija) in naj bi predvidoma pričel delovati v aprilu 2023, vežejo na proces po podelitvi patenta. Torej na sam postopek pred podelitvijo le-tega sploh ne vpliva.

Lahko celo rečem, da že samo dejstvo, da je slovenskih podjetij, ki uspejo pridobiti kak na Evropski ravni podeljen patent, zelo malo. To tudi pojasni relativno slabo udeležbo s strani gospodarstva, saj je mnogim podjetjem že zgolj pridobitev listine, na kateri piše Slovenski patent povsem zadostna. Zakaj? O tem bi lahko pripravil povsem nov članek (do takrat, pa si tisti najbolj željni znanja o tej temi preberite članek o Patentih).


Nižji stroški pridobitve Evropskega patenta

Po nekaterih ocenah, naj bi se postopek pridobitve patenta z enotnim učinkom bistveno zmanjšal. Po novem naj bi po novem tako pridobitev takega patenta znašala le okrog 5000 €, ki naj bi pokrivalo prvih 10 let pristojbin. Kar sem osebno pogrešal je dejstvo, da na EPO ni nobeden izmed predavateljev omenil, da pristojbine za vzdrževanje z leti postopoma (eksponencialno) naraščajo.


7 letno prehodno obdobje

Za vse tiste, ki vam je bil zdajšnji sistem zaradi kateregakoli razloga, bolj všeč, dobra novica: prijavitelj se bo lahko še vedno odločil ali bo prosil za Unitarni patent ali pa bo le-tega validiral le v izbranih državah. Torej vsi tisti, ki ste v vašem poslovanju inovativni, je lahko izbira Unitarnega patenta velika prednost.

Za tiste pa, ki to niso, pa bo uvedba takega sistema prinesla več izzivov kot koristi. Iz tega vidika bo analiza svobode delovanja od sedaj naprej eden od ključnih analiz v procesu razvoja vsakega izdelka - tudi če gre zgolj za izdelek, namenjen le slovenskemu trgu. Zato vprašanje: Koliko izmed malih podjetij sploh ve, kaj analiza svobode delovanja sploh je in kako se je lotiti? Odgovor na to, vam lahko predstavi vaš zastopnik, saj ga imate kajne? V nasprotnem primeru si ga boste morali hitro poiskati oz. si ga boste verjetno takoj, ko (če) boste prejeli t. i. Seize and desist letter (nekaj več info o teh pismih v članku Prenehajte uporabljati našo blagovno znamko)


Zaenkrat 17 držav podpisnic, čakamo še Nemčijo

Pogoj za to, da Unitarni patent in Evropsko patentno sodišče dejansko začne delovati, morajo ta sporazum podpisati vsaj 13 držav članic, med katerimi morajo biti obvezno 3 članice v katerih se vloži največ prijav za Evopski patent. Trenutno so to Nemčija, Italija in Francija. Francija in Italija (po izstopu VB) sta sporazum že ratificirali, čaka se samo še Nemčijo, Slovenija je ta sporazum tudi že ratificirala v 2021.

Kontakt Za več informacij nam pišite spodaj


Your message has been sent. Thank you!

Kje želite zaščititi vašo znamko/model?

Slovenija

EU

Druge države

S klikom na "Pošljite mi ponudbo" se strinjam, da IPRC lahko): »namen nadaljnje komunikacije z mano«

Osebne podatke hranimo in obdelujemo za namene ohranjevanja stika s strankami, informacijsko-tržnega obveščanja in pospeševanja prodaje.
Več o politiki varstva osebnih podatkov.