ZAŠČITA INTELEKTUALNE LASTNINE - STRAN VRŽEN DENAR?

 

Prejšnji mesec sem prek spletne strani, ki pomaga podjetjem pri registraciji blagovne znamke, prejel (na videz) običajno povpraševanje s strani posameznika (recimo mu Matjaž), ki je želel zaščiti blagovno znamko. Po pogovoru s Matjažem sem ponovno začel razmišljati o strategiji intelektualne lastnine in kako se le-ta odraža pri odločitvah glede zaščite pravic industrijske lastnine.
 

Kot običajno sem Matjaža povprašal za katere države bi želel zaščito ter zakaj sploh želi znamko registrirati. Direktnega odgovora na obe vprašanji nisem dobil, mi je pa Matjaž zaupal, da bi želel znamko zaščititi zaradi tega, ker se boji, da bi ga kdo kopiral. Povedal je še, da bi znamko zaščitil zato, ker so mu tako svetovali znanci. Na tem mestu se mi je porodilo vprašanje, ki ste si ga tudi sami najbrž že kdaj zastavili:

 

Ali je mogoče znamke/modele/patente tudi kako drugače uporabiti? O uporabi registriranih znamk sem že pisal v eni izmed prejšnjih objav.

 

Lahko rečem, da je zaščita intelektualne lastnine brez strategije upravljanja le-te STRAN VRŽEN DENAR!


Tako je, prav ste prebrali! ZAKAJ? Komu namreč koristi registrirana znamka, model ali patent, če vaših pravic ne nameravate izkoriščati in uveljavljati? Najbrž koristi vsem, ki vašo intelektualno lastnino uporabljajo in tega (v taki ali drugačni obliki) ne plačajo, vi pa od tega nimate nič, razen stroškov pridobitve. Imam prav?

V kolikor se odločite za registracijo znamke/modela/patenta zgolj zaradi zaščite, da vam nekdo nekaj ne bi ukradel, to še ni strategija upravljanja z intelektualno lastnino. Zneski, ki jih namenite za pristojbine in zastopnike še vedno predstavljajo zgolj (in samo) stroške. Ste kdaj pomislili, da bi znamko (pod določenimi pogoji) uveljavljali, oddajali, prodali, zastavili? NE? To so vprašanja, ki si jih morate zastavili preden greste v registracijo vaše prve znamke/modela/patenta.

Dokler bomo torej podjetniki na zaščito intelektualne lastnine gledali kot na strošek in ne kot na investicijo, bodo naše registrirane pravice brez strategije upravljana ostale to kar so: STRAN VRŽEN DENAR. Če pa govorimo o (še) neregistriranih pravicah ali na primer avtorskih pravicah, pa lahko govorimo o NEIZKORIŠČENEM VIRU potencialnega zaslužka. V vsakem primeru se izgublja na tisoče in tisoče evrov.

Vam je bil članek všeč? Bi želeli izvedeti, kako učinkovito uporabiti vašo intelektualno lastnino pri vašem poslovanju?

 

Kontaktirajte nas

 

 

Kontakt Za več informacij nam pišite spodaj


Your message has been sent. Thank you!

Kje želite zaščititi vašo znamko/model?

Slovenija<

EU

Druge države

S klikom na "Pošljite mi ponudbo" se strinjam, da IPRC lahko predložen e-poštni naslov vključi med seznam prejemnikov občasne e-pošte z uporabno vsebino glede zaščite blagovnih znamk. Razumem, da se lahko s tega seznama kadarkoli odjavim.

Osebne podatke hranimo in obdelujemo za namene ohranjevanja stika s strankami, informacijsko-tržnega obveščanja in pospeševanja prodaje.
Več o politiki varstva osebnih podatkov.