ZNAMKO SMO REGISTRIRALI - KAJ PA ZDAJ?


Srečno smo pripeljali našo znamko do registracije pri pristojnem Uradu. Najbrž obstaja kdo izmed vas, ki je za to opravilo najel zastopnika, spet drugi smo prišli do pravno zaščitene znamke brez njega/nje. 

 

Prednosti in slabosti iskanja zaščite za vašo blagovno znamko z ali brez zastopnika sem obravnaval že v eni izmed svojih prejšnjih objav, danes pa bi želel izpostaviti tudi opravila, ki sledijo sami registraciji oz. postopkom, ki sledijo v primeru kršenja le-te.

Dejstvo  je, da si mnoga večina izmed lastnikov registriranih blagovnih znamk misli: "Super, zdaj smo s tem opravili za nadaljnjih 10 let (obdobje, za katerega se odobri registracija)!" Vendar na žalost temu ni tako. Poglejmo si konkreten primer.

Ste že slišali za tablete Aspirin? Če nekoga boli glava, ima migreno ali kaj podobnega, mu svetujemo, naj vzame aspirin. In kakšno povezavo ima to z registrirano blagovno znamko? Aspirin je bil (in je še danes) naziv zdravila, ki lajša simptome v primeru glavobolov in je registrirana blagovna znamka v večih državah po svetu...tako kot Lekadol, Ketonal itd. Vendar pa je imelo nemško podjetje Bayer v preteklosti kar nekaj problemov s to blagovno znamko, saj jim je zaradi prevelikega posploševanja pri potrošnikih grozila celo razveljavitev znamke. Nekaj podobnega se dogaja v zadnjem času tudi podjetju Google z posploševalnimi izrazi kot so: "Google it", "Googlati" itd.

V nadaljevanju je naštetih nekaj aktivnosti, ki so zelo priporočljive za vsakega lastnika registrirane blagovne znamke:
 

Spremljanje prijav znamk, ki so podobne vaši (Monitoring)

Ko ste enkrat lastnik registrirane blagovne znamke, imate pravico in možnost ugovarjati vsem drugim vloženim blagovnim znamkam, ki so podobne vaši (seveda v povezavi z vašim seznamom NICE) za katere menite, da bi lahko pomembno vplivale na vaš položaj na določenem trgu. Preden se odločite za vložitev ugovora, se posvetujte z vašim zastopnikom za znamke - pomagal vam bo z izkušnjami in uporabnimi nasveti kako vzpostaviti monitoring za vašo znamko - tako vam ne bo ušla nobena znamka.
 

Učinkovito rešite svoj domenski spor

Z registrirano blagovno znamko v besedi lahko sicer tudi učinkovito in relativno ugodno zaustavite tudi t.i. cybersquotter-je (namerni kršitelji, ki za določen denarni znesek izsiljujejo oz. prodajajo spletne domene znanih znamk). V Sloveniji je za spore v povezavi z domeno .si pristojen ARNES, za spore z .eu končnico EURid, za domene .com, .net pa WIPO (World Intellectual Property Office).
 

Uporaba različnih carinskih ukrepov za zaščito izdelkov moje blagovne znamke

Vsi tisti, ki delujete in poslujete na trgu z različnimi izdelki, so na voljo različni carinski postopki, nad katerimi bdi Carinska uprava RS in Tržni Inšpektorat RS. V primeru, da izvažate vaše izdelke v države EU ali celo izven EU, pa je seveda pogoj za tako ukrepanje registrirana blagovna znamka Evropske Unije. 
 

Opozorite na kršitve vaše intelektualne lastnine

Presenečeni bi bili koliko ljudi nevede krši tujo intelektualno lastnino. Pripravite in pošljite dopis v katerem kršitelja opozorite naj prenehajo s kršenjem ter namignite, kakšne bodo posledice, če tega ne bodo storili. Morda pa ste celo vi tisti, ki (ne)vede krši tujo intelektualno lastnino. V takem primeru priporočamo, da opravite analizo svobode delovanja, ki vam bo razkrila, če res kršite tujo intelektualno lastnino.
 

Angažirajte odvetnika - specialista za intelektualno lastnino

V kolikor zgoraj navedene aktivnosti ne obrodijo sadov, pokličite oz. kontaktirajte nekoga, ki se s področjem redno ukvarja in ga povprašajte za nasvet. Če kršitelj, kljub navedenim aktivnostim, še vedno ne preneha s kršenjem, sprožite spor na pristojnem sodišču. V primeru sporov s področja intelektualne lastnine je to Okrožno Sodišče v Ljubljani. Odvetnik vam bo predstavil kakšne civilne oz. kazenske ukrepe imate na voljo glede na vašo konkretno situacijo.
 

Še več informacij na to temo si lahko preberete v članku 3 načini uveljavljanja registrirane znamke.

Kontakt Za več informacij nam pišite spodaj


Your message has been sent. Thank you!

Kje želite zaščititi vašo znamko/model?

Slovenija

EU

Druge države

Osebne podatke hranimo in obdelujemo za namene ohranjevanja stika s strankami, informacijsko-tržnega obveščanja in pospeševanja prodaje.
Več o politiki varstva osebnih podatkov.